6 sposobów na budowanie zaangażowania na Facebook’u

6 sposobów na budowanie zaangażowania na Facebook’u

6 sposobów na budowanie zaangażowania na Facebook’u w branży BEAUTY

Prowadzenie profilu na portalu społecznościowym i budowanie zaangażowania, tak jak prowadzenie firmy, wymaga strategii.

Oprócz tego co publikujesz, ważne jest także w jaki sposób to robisz, jaka jest tego oprawa wizerunkowa.

Poniżej znajdziesz kilka przykładów na dobre i złe pomysły na posty 🙂

Możesz je czytać systemem 1-1, 2-2 ponieważ na błąd numer 1, przypada porada numer 1.

Co nie przyciągnie nowych klientów?

  1. Zdjęcia prac wrzucane z dużą częstotliwością, które dodatkowo nie mają żadnego opisu, lub tylko tekst np. „Piękne brewki cudownej klientki”.
  2. Post z promocją, w której znajduje się tylko procent zniżki, np. od dziś przez najbliższy tydzień 25% zniżki na paznokcie żelowe.
  3. Umieszczanie w postach zdjęć dostępnych w internecie. Po pierwsze nie pokazuje Twoich prawdziwych prac, a po drugie istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że klient u konkurencji zobaczy dokładnie to samo. O wpływie na wizerunek w takiej sytuacji nie muszę chyba pisać 🙂
  4. Posty pt. uważaj na konkurencję, która partaczy swoją robotę.
  5. Wstawianie linków do artykułów konkurencji, portali typu wizaż itd. Jedyne co robisz tym sposobem, to Twoją ciężko wypracowaną publiczność, kierujesz do konkurencji.
  6. Informowanie o nowych usługach, wykorzystując gotowe grafiki producenta kosmetyku lub urządzenia, na którym pracujesz.

 

Co zatem publikować by przyciągało uwagę i angażowało odbiorców?

  1. Atrakcyjne zdjęcia wykonanych prac z opisem metody, jaka została użyta oraz informacją, która sprawi, że osoba ją czytająca też zechce taki zabieg wykonać. Dobrze jest podać zalety takiego zabiegu, czas trwałości, wygodę. Warto przygotować sobie wcześniej listę korzyści dla różnych grup docelowych. Inne dla kobiet biznesu (elegancja, oszczędność czasu, profesjonalny, zadbany wizerunek), inne np. dla młodych, wysportowanych (brak konieczności długiego makijażu po wizycie na basenie, czy w siłowni).
  2. Jeśli piszesz post z promocją, pokaż w złotówkach, ile klient może na niej zaoszczędzić. Czyli: zamiast -25% napisz: zaoszczędzisz 70, 90, 200 złotych. To działa na wyobraźnię.
  3. Do publikacji wybieraj tylko naprawdę ładne zdjęcia. Bez zaognionej po zabiegu skóry, z dokładnie usuniętym pyłem po piłowaniu paznokci, jeśli robisz rzęsy, zadbaj, by brwi były ładnie wydepilowane, w końcu pokazujesz całe oko.
  4. Oczernianie konkurencji może przysporzyć co najwyżej negatywnych emocji i opinii. Kreuj nasz profesjonalny wizerunek, mów o szkoleniach, podnoszeniu kwalifikacji u najlepszych trenerów, dbaniu o bezpieczeństwo klientów.
  5. Jeśli chcesz klientom przekazać ciekawostki, porady, kieruj na swoją stronę. To tam odbiorca zobaczy czym się zajmujesz. Jeśli był do tej pory zainteresowany tylko rzęsami, zobaczy, że może zrobić brwi, paznokcie, czy wykonać profesjonalny makijaż na szczególną okazję.
  6. Jeśli chcesz wypromować usługę zadbaj o to, by była ona kojarzona właśnie z Tobą a nie producentem kosmetyku lub urządzenia. Zrób własną grafikę, ze swoim logo, w swoim kolorze. To sprawi, że klient myśląc o np. paznokciach malowanych lakierem znanej marki, pomyśli o Tobie bo mózg zdążył wykonać już połączenie logiczne poprzez skojarzenia.

Pamiętaj, że:

  • w większości przypadków klienci nie oglądają Twojego profilu do kilku miesięcy wstecz, zatem opisanie konkretnej metody na przykład co miesiąc, jest jak najbardziej wskazane. Poza tym odbiorcy często zapominają czym się zajmujesz zatem im częściej przeczytają Twoją ofertę  (ale bez przesady) tym większe prawdopodobieństwo, że z niej skorzystają.
  • Dobrze mieć jedno miejsce w sieci, w którym zainteresowani znajdą najciekawsze prace, spektakularne makijaże, cenne porady i wskazówki. Strona internetowa, jest de facto jest Twoim portfolio, wizytówką, pokazuje Twój charakter i podejście do profesji. Tu wszystko zawsze jest aktualne i pozwala znaleźć informacje niezbędne do skorzystania z Twoich usług.
  • Niektóre „zabiegi marketingowe” wymagają czasu i pomysłu ale wierz mi, że warto. Klienci zapamiętają Cię na dłużej, zerkając tylko na wyświetlacz telefonu lub komputera, będą mieli w głowie utrwalony Twój wizerunek.

 

Jeśli nie masz pomysłu, jak to „ogarnąć”- zapraszam. Nasz zespół grafików opracuje dla Ciebie atrakcyjną linię wizerunkową, przygotuje grafiki. Ty w tym czasie odpoczniesz  🙂

 

Close Menu