Czy kupowanie polubień i obserwatorów się opłaca?

Czy kupowanie polubień i obserwatorów się opłaca?

Czy kupowanie polubieni i obserwatorów się opłaca?

Często w rozmowach z naszymi Klientami słyszę pytanie czy kupowanie polubieni i obserwatorów się opłaca. Za kilkaset złotych można „zbudować społeczność” na profilach portali społecznościowych i uchodzić za popularnych w danej branży.

Moim zdaniem  to „sukces” na krótką metę. I przy okazji oszukiwanie odbiorcy oraz tworzenie sztucznego wizerunku.

Dlaczego?

  1. Szybko „zdobyta” publiczność to najczęściej konta fałszywe, często zagraniczne, tworzone tylko w tym celu.
  2. „Osoby” te nigdy nie będą aktywne pod Twoimi postami, nigdy nic nie skomentują, nie wyrażą swojej opinii.
  3. Coraz więcej użytkowników jest świadomych co się dzieje. Widząc np. konto na Instagramie z kilkoma postami ale tysiącami followersów, od razu widzą, że coś jest nie tak.
  4. Nie traktują Twojej marki poważnie, wręcz z przyjemnością przestaną ją obserwować i, co więcej, najprawdopodobniej nie skorzystają z Twoich usług.

Co warto robić?

  1. Pracuj w taki sposób, by zainteresować swoją dotychczasową społeczność czymś wartościowym. To spowoduje, że podzielą się treściami ze znajomymi, skomentują, polubią. Powoli zdobyta grupa obserwatorów to, w zdecydowanej większości, osoby zainteresowane tym, co robisz, branżą, w której działasz, tym, co im dajesz.
  2. Umieszczaj na profilu link do uprzednio przygotowanego artykułu lub wpisu na Twojej stronie internetowej.
  3. Nie podążaj na siłę za trendami (płacąc za to cenę braku wiarygodności).
  4. Edukuj swoich odbiorców, dawaj wartość, której nie znajdą u konkurencji.
  5. Buduj zaufanie.

Co daje budowanie społeczności „bez zakupów”?

  1. Organiczny zasięg postów na mediach społecznościowych. Przestaniesz wydawać pieniądze na reklamy.
  2. Budujesz zaangażowaną społeczność.
  3. Kiedy wstawiasz post kierujący na Twoją stronę internetową, i użytkownicy klikną w niego, by zapoznać się z treścią, wpływa to automatycznie po pozycjonowanie a Ty nie inwestujesz w reklamy AdWords.

Zawsze powtarzam, że budowanie społeczności wokół marki to ciężka i długotrwała praca. Ale wiem też, że przynosi korzyści i wielką satysfakcję.

Jeśli potrzebujesz więcej informacji, skontaktuj się z nami.

 

Close Menu