Jak nie zmarnować swojej pracy?

Pozyskanie klienta to, w czasach wielkiej konkurencji, ogromny sukces.

Rozmawiając z moimi klientami widzę często, że po wykonaniu usługi lub sprzedaniu towaru, po który och nabywca przyszedł, kontakt się urywa.

Oznacza to, że tracisz kontakt z kimś, kto już raz Ci zaufał, wybrał właśnie Ciebie.

Jak temu zapobiec?

  1. Poszukaj systemu, który ułatwi Ci elektroniczne wysyłanie korespondencji. Sprawdź, z jakimi kosztami się to wiąże, czy masz profesjonalne wsparcie techniczne i co w takim systemie możesz zrobić w ramach wybranego pakietu.
  2. Przygotuj formularz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych. To podstawa. Musisz zabezpieczyć dane Klienta zgodnie z wymaganiami RODO.

Tu masz dwie opcje. Możesz zbierać dane w formie papierowej albo w formie elektronicznej na swojej stronie internetowej. Ważne, by osoba, które powierza Ci swoje dane mogła zapoznać się z zasadami.

  1. Przemyśl, co możesz zaproponować odbiorcy oprócz promocji, zniżek, rabatów. Jeśli prowadzisz salon beauty, warto edukować klientów z zakresu kosmetyki, dbania o skórę, włosy, czy paznokcie. Warto informować o nowościach przedstawiając jednocześnie korzyści z ich zastosowania.W branżach technicznych mogą to być instrukcje wykorzystania asortymentu, który sprzedajesz, sposoby pielęgnowania np. podłóg drewnianych itd.
  2. Określ częstotliwość wysyłania wiadomości i staraj się nie pomijać tego „obowiązku”. Znikając na kilka tygodni, znikniesz ze świadomości większości odbiorców.
  3. Pilnuj merytoryki, błędów ortograficznych i stylistycznych.
  4. Rozmawiaj ze swoimi klientami i pytaj, o czym chcieliby przeczytać. Uwzględniaj te tematy w najbliższych mailach. Pokażesz w ten sposób, że słuchasz i odpowiadasz na potrzeby.

Pamiętaj, że raz pozyskany klient, jeśli jest dobrze zaopiekowany i doceniony, pozostanie z Tobą na długo.

Z przyjemnością podzielę się z Tobą swoi doświadczeniami w tym temacie. Jeśli masz pytania, zadzwoń lub napisz do mnie.

udostępnij

Share on facebook