Jak przygotować ofertę?

Jak przygotować ofertę?

Jak przygotować ofertę, by klient zwrócił na nią uwagę?

Rozpoczynając działalność gospodarczą  najczęściej wiesz co możesz zaoferować przyszłemu klientowi. Jesteś przygotowany merytorycznie, masz opracowane zaplecze „techniczne”. Zastanawiasz się jednak, jak przygotować ofertę, by klient zatrzymał się przy niej ciut dłużej a w konsekwencji wybrał własnie Ciebie.

Pamiętaj, że, szukając konkretnej usługi, klient przegląda kilka lub nawet kilkanaście stron internetowych.

To od przygotowanej przez Ciebie ofert zależy, czy wybór padnie na Twoje usługi.

Czy zawsze cena jest najważniejsza?

Owszem, jest ważna, ale to tylko jedna ze składowych procesu, na końcu którego klient wybierze podejmie decyzję o dostawcy usługi lub towaru.

O czym warto pamiętać?

  1. Przedstaw się

Pokaż klientowi, że warto Ci zaufać. Odwołaj się do doświadczenia, które masz, pokaż certyfikaty jeśli Twoja działalność tego wymaga. Nie używaj górnolotnych i oklepanych sloganów, które nic nie znaczą i są trudne do zweryfikowania. Mam tu na myśli określenia: jesteśmy najlepsi, najbardziej profesjonalni itp. Takie teksty stosują prawie wszyscy.

Wyróżnij się, pokaż się w taki sposób, by klient Cię zapamiętał.

1. Wzbudź zaufanie

Daj klientowi do zrozumienia, że pracując z Tobą jest bezpieczny. W branży BEAUTY  będzie to podkreślenie bezpiecznych urządzeń, kosmetyków, higieny, w innych działalnościach takie działania, które minimalizują ryzyko klienta.

2.  Odpowiedz na potrzeby klienta

Pisz i mów językiem korzyści, pokaż, że zależy Ci na zaspokojeniu potrzeb klienta, że rozwiązujesz konkretny problem. Często konkretne techniczne parametry usług dla odbiorcy nie mają żadnego znaczenia. Liczy się osiągnięty efekt.

3.  Daj coś więcej, rozbudź potrzeby

Przychodząc do Ciebie po konkretną usługę lub towar Klient często nie wie, że potrzebuje czegoś jeszcze. Nie musi mieć  tej świadomości. To Ty najlepiej znasz się na swoim fachu. Zastanów się co może uzupełnić standardową ofertę i np. zrób pakiety.

4. Zbuduj lojalność

Sprzedając pakiet usług, zamiast jednego „przywiązujesz” do siebie Klienta na dłużej. Jeśli do tego wykażesz się znajomością tematu i kompetencją, zyskasz podwójnie. Nie dość, że zyskasz stałego odbiorcę swoich usług, to  możesz w przyszłości liczyć na polecenia. Nie może być lepiej w drodze do rozwoju biznesu.

Pamiętaj,

Oferta to nie tylko zakres towarów lub usług, to również opis na stronie w zakładce „o mnie”. Klient czytając tekst musi być pewny, że bardziej zależy Ci na tym, by, poprzez odpowiednie kompetencje, odpowiedzieć na jego potrzeby, niż na tym, by pochwalić się sobą.

Pisz i mów językiem korzyści, to się po prostu opłaca 🙂

 

Chcesz zgłębić temat, popracować nad liftingiem oferty lub całej strony? Zapraszam 🙂

 

 

Close Menu