Jak zaistnieć na lokalnym rynku? 12 małych kluczy do sukcesu.
Jak zaistnieć na lokalnym rynku, marketing, biznes, reklama, lokalny rynek

Jak zaistnieć na lokalnym rynku? 12 małych kluczy do sukcesu.

Jak zaistnieć na lokalnym rynku?

Jeśli zastanawiasz się jak zaistnieć na lokalnym rynku, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie?

Zastanawiasz się, co robić by zauważyła Cię lokalna społeczność? Przeczytaj go tym bardziej.

  1. Rozpoznanie rynku.

    Tylko dobra znajomość lokalnego rynku pozwoli ci osiągnąć sukces.

    Po pierwsze: zbadaj potrzeby lokalnej ludności. Sprawdź (możesz przez obserwację, rozmowę z paniami w sklepie), kto mieszka w sąsiedztwie. Wiek, płeć, wygląd, zachowania – to elementy, na które warto zwracać uwagę.

    Po drugie: konkurencja. Jakie usługi proponuje, na jakim poziomie, jakie ma ceny? Poczytaj o nich opinie w internecie. Jednym słowem zobacz, co działa i na co klienci zwracają uwagę.

Po trzecie: zorientuj się, gdzie możesz zostawić informacje o twoim biznesie, komu szepnąć słowo, by cię polecał.

  1. Rozwiąż problemy lokalnej ludności.

    Jak już masz powyższe wiadomości, zastanów się, jak swoimi usługami możesz odpowiedzieć na potrzeby ludzi z najbliższego otoczenia. W jakich godzinach najlepiej prowadzić usługi. Np. jeśli masz firmę na osiedlach, które są „sypialniami” dużych miast, praca w godzinach, w których potencjalni klienci są w pracy może być mało dochodowa. Możesz natomiast w porannych godzinach być np. dla mam, które w domu wychowują dzieci albo osób starszych. Wieczorem zaś dla pracujących.

  1. Nie konkuruj ceną

    Obniżanie cen tylko dlatego, by przyciągnąć klientów jest złym pomysłem. Nie dość, że kryterium ceny coraz częściej nie jest jedynym kryterium wyboru, to dodatkowo, nie osiągniesz zadowalających dochodów.

  2. Wyróżnij się jakością

Pisz i mów o tym, że świadczysz usługi na wysokim poziomie, że korzystasz z bezpiecznych produktów, stosujesz wysokie                        standardy. Takie informacje bardzo szybko rozniosą się po okolicy i możesz liczyć na to, że twój biznes szybko się rozwinie.                    Podkreślaj standardy, według których pracujesz.

  1. Dokładnie zaplanuj swoje działania

    Od otwarcia firmy, po rozwój usług.

    Wprowadzaj usługi lub produkty stopniowo. Sprawdź co się sprawdzi, na co jest popyt w Twojej okolicy. Jeśli prowadzisz jednoosobowa działalność, zbyt duża oferta sprawi, że nie będziesz ekspertem we wszystkim. Możesz jednak nawiązać współpracę z podwykonawcami, kimś, kto w razie potrzeby uzupełni Twoją ofertę. Budujesz dodatkowo sieć wspólnych działań, pokazujesz, że współpraca może przynieść wiele dobrego.

    Pomyśl o działaniach marketingowych. Najlepiej z wyprzedzeniem, by wszystko przygotować z najwyższą starannością.

  2. Działanie na żywioł to nie jest dobry pomysł

    Może czasem przynosi efekty, ale w większości przypadków powoduje masę stresów, nieprzespanych nocy i „spalonych” okazji.

  3. Zastanów się co robisz najlepiej

i co lubisz robić najbardziej. Będziesz to robić z przyjemnością i klient to zauważy.

  1. Przelicz która usługa lub produkt przynosi ci największe zyski

    i na nich koncentruj swoje działania. Przynajmniej na początku. Zarobisz pieniądze na życie, funkcjonowanie biznesu. Dopiero później, jak czas pozwoli, wprowadzaj kolejne.

  2. Konsekwencja to podstawa

    Nie zniechęcaj się po tygodniu czy dwóch. Daj szansę twojemu biznesowi. Wprowadzenie każdej nowości wymaga czasu. Społeczność musi je poznać.

  3. Zadbaj o wizerunek

    Lokalna publiczność lubi mieć możliwość szybkiego zidentyfikowania tego, o czym mówią inni. Dobre oznaczenie firmy, obecność w social mediach, możliwość poznania twojej oferty na profesjonalnej stronie internetowej to podstawa funkcjonowania biznesu.

  4. Daj ciut więcej

    Każdy lubi dostać coś gratis. Może to być nisko kosztowa usługa, drobiazg dodany do zakupów. Pozostawi to miłe wspomnienia i może sprawić, że klient do ciebie wróci.

  5. Realizuj obietnice

    Jeśli piszesz i mówisz wszem i wobec o swojej jakości, dotrzymuj słowa. Opinia zbudowana w ten sposób zbuduje Twój profesjonalny wizerunek na rynku. Po czasie może się okazać, że wykraczasz już poza lokalną społeczność. Zaczną przychodzić do Ciebie klienci z dalszych okolic, innych miast. Twój biznes zacznie się rozwijać jeszcze szybciej.

Mam nadzieję, że tych kilka przedstawionych przez mnie kroków ułatwi Ci rozwój biznesu.

Jeśli masz pytania, potrzebujesz pomocy w ich wdrożeniu czy zaplanowaniu, zapraszam do kontaktu.

Close Menu