Strategia marketingowa – początek

Strategia marketingowa – początek

Opracowanie strategii często kojarzy nam się  z działaniami wojennymi. Myślimy jak ułożyć nasze działania, jak maksymalnie wykorzystać zasoby, które posiadamy.

Z marketingiem jest podobnie, z tą jednak różnicą, że nasze aktywności prowadzą do pozyskania nowych klientów i zwiększenia zysków.

Co musimy wiedzieć, by plan opracować?

  1. W jakiej sytuacji rynkowej się zajmujemy
  2. W jakim miejscu chcemy się znaleźć
  3. Jakie mamy szanse i jakie czekają na nas zagrożenia
  4. Jakimi instrumentami możemy osiągnąć nasz cel

Kiedy znamy już odpowiedzi na powyższe zagadnienia, bierzemy pod uwagę kolejne zmienne, czyli:

  1. Czas, w jakim chcemy strategię zrealizować
  2. Jakie są relację między naszym produktem a zapotrzebowaniem rynku
  3. konkurencyjność
  4. Na jakim etapie rozwoju jest nasza firma
  5. Jaki mamy wpływ na podejmowanie decyzji przez klienta

 

Do tego wszystkiego dokładamy profesjonalnie opracowany wizerunek i rozpoczynamy drogę do wzrostu i rozwoju naszego biznesu.

Dziś przedstawiamy zarys tematu. W kolejnych artykułach rozwiniemy każde zagadnienie.

A jeśli nie chcesz czekać do końca cyklu, zapraszamy na konsultacje.

Close Menu