Strategia marketingowa – początek

Opracowanie strategii często kojarzy nam się  z działaniami wojennymi. Myślimy jak ułożyć nasze działania, jak maksymalnie wykorzystać zasoby, które posiadamy.

Z marketingiem jest podobnie, z tą jednak różnicą, że nasze aktywności prowadzą do pozyskania nowych klientów i zwiększenia zysków.

Co musimy wiedzieć, by plan opracować?

  1. W jakiej sytuacji rynkowej się zajmujemy
  2. W jakim miejscu chcemy się znaleźć
  3. Jakie mamy szanse i jakie czekają na nas zagrożenia
  4. Jakimi instrumentami możemy osiągnąć nasz cel

Kiedy znamy już odpowiedzi na powyższe zagadnienia, bierzemy pod uwagę kolejne zmienne, czyli:

  1. Czas, w jakim chcemy strategię zrealizować
  2. Jakie są relację między naszym produktem, a zapotrzebowaniem rynku
  3. Konkurencyjność
  4. Na jakim etapie rozwoju jest nasza firma
  5. Jaki mamy wpływ na podejmowanie decyzji przez klienta

Do tego wszystkiego dokładamy profesjonalnie opracowany wizerunek i rozpoczynamy drogę do wzrostu i rozwoju naszego biznesu.

Dziś przedstawiamy zarys tematu. W kolejnych artykułach rozwiniemy każde zagadnienie.

A jeśli nie chcesz czekać do końca cyklu, zapraszamy na konsultacje.

udostępnij

Share on facebook

odbierz bezpłatny e-book

arrow
Wypełnij formularz iodbierz nasz poradnik w którym znajdziesz 8 najważniejszych elementów strategii, które musisz znać,by wyróżnić swój biznes i przestać w końcu działać w marketingowym chaosie!

Subscribe

* indicates required

Wybierz rodzaj treści, jakimi jesteś zainteresowany. Jeśli chcesz zgłębić jakiś konkretny temat związany z marketingiem, napisz do mnie :)

W każdej chwili możesz wypisać się z tej listy. Informacje na temat przetwarzania Twoich danych znajdziesz w Polityce prywatności na stronie www.paczkazpomyslami.pl