To nie usługa albo towar są najważniejsze…

To nie usługa albo towar są najważniejsze…

To nie usługa albo towar są najważniejsze…

czyli słów kilka o budowaniu marki i bycia kilka kroków przed konkurencją.

Otwierasz i prowadzisz firmę. Wiesz jakie produkty i/lub towary chcesz oferować i… Zaczynasz ich promocję. Mówisz o nich wszystkim, zachwalasz, podajesz argumenty „za”, prosisz o udostępnienia postów, płacisz za reklamę na fb i w innych kanałach, rozdajesz materiały reklamowe, próbki itd.

Tymczasem…

To nie działa. Dlaczego? Ponieważ inne salony, firmy, dystrybutorzy oferują dokładnie to samo co Ty.

„Nieprawda” -powiesz 😊

„Prawda” – odpowiem. No, chyba, że opracowujesz coś autorskiego, wtedy się zgodzę. Ale i tu mechanizm promocji przebiega podobnie.

Co zatem zrobić, by klient Cię zauważył? Jak sprawić, by zaczął dostrzegać Twoja firmę?

  1. Zacznij mówić o swojej marce, o tym, dlaczego zajmujesz się właśnie tym, a nie czymś innym. Niech klienci dowiedzą się, skąd Twój pomysł na biznes, jakie cele Ci przyświecają.
  2. Większe zaufanie wzbudza właściciel firmy, który np. z pasji do kosmetyki otwiera swój salon, a nie tylko z chęci zysku.
  3. Pomyśl, co chcesz zmienić, jaki jest cel Twoich działań (np., sprawiać, że kobiety staną się piękne i pewne siebie) a potem dobieraj produkty i usługi, które doprowadzą do tego stanu.
  4. Zadbaj o to, by Twoja marka kojarzyła się z jakimiś działaniami, emocjami, ideami a nie usługą, którą proponujesz.
  5. Przemyśl, jak tę ideologie możesz zaprezentować klientom, rozmawiaj z nimi o swoim pomyśle na biznes. Z czasem oni sami zaczną opowiadać o Tobie innym.

Mając taką podstawę biznesu, wzbudzając zaufanie, proponując nawet te same usługi lub produkty, które ma konkurencja, nawet proponując wyższe ceny, nie zniechęcisz klienta. Najczęściej wybierze on właśnie Ciebie, bo dasz coś więcej.

Przed nami czas, w którym ciut zwalniamy, mamy chwilę na odpoczynek. Przemyśl sobie, co Cię odróżnia od konkurencji, co dajesz innego, dlaczego klient miałby wybrać właśnie Ciebie.

Za tydzień, a więc jeszcze przed świętami, napiszę Ci kilka słów na temat wartości.

A później, w kolejnych artykułach, będę wracała do tematu, by małymi krokami pokazać Ci, jak możesz wprowadzać małe zmiany, by Twoja marka stała się rozpoznawalna.

 

Jeśli masz pytania, śmiało skontaktuj się z nami 🙂

Close Menu