FB kontra WWW

Facebook czy własna strona internetowa?

W poprzednim artykule pisałyśmy, jak ważne jest posiadanie własnej (firmowej) strony www. Pisałyśmy też o tym, że istnienie biznesu na portalach społecznościowych jest równie ważne. Jednak w dobie dzisiejszych zmian w algorytmie Facebooka, warto zastanowić się, w jakim kierunku zmierzają działania właściciela portalu.

Co się zmieniło?

  • zamiast treści publikowanych na polubionych stronach, portal będzie wyświetlał więcej postów Waszych znajomych
  • posty komercyjne będą się wyświetlały znacznie rzadziej (z wyjątkiem profili oznaczonych „wyświetlaj najpierw”)
  • promowane będą tylko angażujące treści
  • wykorzystywane dotąd triki będą teraz wpływały negatywnie na popularność profilu

Jakie są tego skutki?

  • firmowe posty wyświetlają się zdecydowanie mniejszej ilości użytkowników
  • maleje prawdopodobieństwo dotarcia do naszej grupy docelowej
  • posty, które nie będą wywoływały konwersacji użytkowników między sobą (głos administratora strony ma najmniejsze znaczenie), będą eliminowane z „wall’a”
  • za wykorzystanie dotychczas skutecznych technik podnoszenia popularności wpisów, użytkownik będzie karany obcięciem zasięgów organicznych ale także algorytmy będą uważały takie wpisy za niewartościowe, spychając je w otchłań niebytu

Ostatnia afera i jej rezultaty

Większość użytkowników portalu zapewne słyszała o ostatniej aferze. Dane o użytkownikach, ich upodobaniach, zachowaniach, zostały wykorzystane do przeprowadzania kampanii reklamowych. Posłużyły one do manipulowania zachowaniami wyborców.

Co spowodowały takie praktyki?

Odpowiedzią na tę aferę jest akcja #DeleteFacebook. Codziennie kilkadziesiąt tysięcy użytkowników likwiduje swoje konta, pomniejszając tym samym liczbę potencjalnych odbiorców naszych treści.  Zatem, posiadając wyłącznie profil na FB i traktując go jako główne miejsce promocji, ograniczamy sobie możliwość dotarcia do tych, którzy z naszej oferty chcieliby skorzystać, a „obywatelstwa” nie posiadają.

Co proponujemy w zamian?

Stronę internetową, nad którą władzę ma jej właściciel.

Zbudowanie markowego miejsca w sieci, w którym cała oferta firmy jest dostępna, bez konieczności scrollowania społecznościowego profilu.

Miejsca, w którym indywidualnym wizerunkiem sprzedasz swoje usługi (na FB wszystkie strony wyglądają prawie tak samo). W którym znajdzie aktualne treści, a zainteresowany klient otrzyma komplet informacji.

Masz pytania? Dzwoń lub pisz 🙂 

Przeczytaj również: Po co firmie strona internetowa?

udostępnij

Share on facebook